سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تور بلگراد ساحل طلایی

تور بلگراد ساحل طلایی

در این مطلب قصد داریم در مورد بلگراد و  تور بلگراد ساحل طلایی صحبت کنیم.

از بلگراد چقدر می دانید

بلگراد نام پایتخت کشور صربستان است، که از بزرگترین و پیشرفته ترین شهر های صربستان محسوب می شود، شهری که یکی از پایتخت های مقتدر اروپا در دوران گذشته بوده است، این شهر که دارای جاذبه های تاریخی و طبیعی بی مانندی در کنار رود دانوب است از جمله شهر هایی است که در چند سال گذشته با افزایش چشم گیر گردشگر از طرف کشور ما مواجه بوده است که مهمترین دلیل آن برداشتن ویزا و روادید می باشد که باعث سهولت ورود به بلگراد شده است.

نمونه ای چند از جاذبه های  گردشگری بلگراد

بلگراد که به معنای شهر سفید می باشد پیشینه پر آشوب و آشفته دارد، شهری که با مردمی مهربان و کمی خون سرد در بین اروپایی ها شناخته می شود، این شهر که مملو از جاذبه های گردشگری است روزگاری محل برخورد دو فرهنگ اسلامی و مسیحی بوده است، شهری که با توجه به تاریخ صربستان، برگ های تاریخ خونین بسیاری را در خود جا داده است، اما در حال حاضر یکی از بخش های آرام اروپا و جهان می باشد، که از لحاظ اهمیت در درجه دوم اعتبار در بین کشورهای اروپایی محسوب می شود، برای آشنایی شما با اماکن دیدنی بلگراد به معرفی تعدادی از مشهورترین آنها که در حین تور بلگراد ساحل طلایی می توانید مشاهده نماید می پردازیم.

کلیسای سنت ساوا (Saint Sava)

این بنا که اصلی ترین کلیسای ارتدکس شهر بلگراد می باشد، به عنوان نماد اصلی عالم مسیحیت در صربستان دارای اهمیت بسیاری است، البته سبک معماری و نقاشی های زیبای این مکان نیز باعث کشیده شدن گروه های بسیاری شده که به صربستان مسافرت می کنند.

میکسر هاوس (Mikser House)

یکی از مناطق دیدنی بلگراد که در بین جوانان علاقمندان فراوانی دارد میکسر هاوس نام دارد که دارای تعداد زیادی فروشگاه، بوتیک، کتابخانه رستوران و… می باشد.که شما میتوانید در مدت تور بلگراد ساحل طلایی از این مکان ها دیدن فرمایید.

بنای یادبود قهرمان کالمگدان

پیروزی در جنگ همیشه جزء از افتخارات ملت ها می باشد که آن را حفظ کرده و به افتخارش مراسم و نمادهای گوناگونی می سازند، مردم صربستان نیز به همین منظور و برای احیاء مجد و بزرگی خود اقدام به ساخت بنایی کرده اند که با ارتفاع 14 متر نشانگر اتفاقی مهم در تاریخ صربستانست،  زمانی که امپراطوری عثمانی با سپاهیان صرب درگیر شد و آنها را تا آستانه نابودی کشاند شااید کمتر کسی حدس می زد که پس از گذشت سده ها در قلب بلگراد به افتخار مقاومت جانانه و پیروزی در برابر ترکان عثمانی نمادی با نام یادبود قهرمانان کالمگدان ساخته شود که امروزه تبدیل به نماد گردشگری بلگراد گردد.

برج‌های کالمگدان

این سازه که درواقع بقایای قلعه ای تاریخی در مرکز شهر بلگراد می باشد، با رودخانه و معماری قرون وسطایی خود تبدیل به یکی از مکان های دیدنی بلگراد شده است، که به شما پیشنهاد می کنیم در طول تور بلگراد ساحل طلایی از آن بازدید نماید.

میدان جمهوری

این محل که در مرکز شهر بلگراد قرار دارد، با تندیس شاهزاده میهایلو شناخته می شود، که از نماد های اصلی شهر بلگراد می باشد و با دیگر المان های گردشگری بلگراد چون موزه ملی و تاتر ملی، هم جوار می باشد.

موزه‌ی ملی صربستان

در نزدیکی میدان جمهوری شهر بلگراد ساختمانی خوش نما به چشم می خورد که در سال 1844 احداث شد و هدف اصلی از ساخت آن نگهداری جمع آوری و نگه داری آثار تاریخی کشور 7 هزار ساله صربستان بوده است، البته به غیر از آثار باستانی کشور صربستان، از دیگر نقاط جهان نیز اشیائی  در آن وجود دارد که به بیش از 400 هزار عدد بالغ می شود جالب است بدانید که از کشور ما نیز در موزه ملی صربستان یافت می شود.

مجمع ملی

این ساختمان با شکوه که دارای معماری منحصر به فرد خاص خود است، امروزه این بنا موارد استفاده مختلفی پیدا کرده است که مهمترین آن قدر دانی و بزرگدشت مشاهیر ملی صربستان می باشد.

باغ وحش بلگراد

Good Hope که نام دیگر باغ وحش بلگراد می باشد، دارای حیوانات گوناگونی است که از اقصی نقاط جهان جمع آوری شده و به منظور شناخته شدن و سرگرمی گردشگران در معرض دید همگان قرار داده اند. ببر بنگال، شیر، تمساح، مار و… نمونه هایی از هزاران جانور موجود در این باغ وحش می باشند.

قلعه بلگراد

که مهمترین سازه دفاعی شهر بلگراد در برابر بیگانگان بوده است، بسیار بسیار تماشایی است، خوشبختانه با تلاش های مسئولین گردشگری صربستان این محل به شکل مطلوبی حفظ و نگه داری شده است، پیشینه این قلعه به سده 2 میلادی بازمی گردد.

کلیسای جامع سنت مارک (Crkva Svetog Marka)

این کلیسا که در سال 1940 ساخته شد ساختمانی بزرگ و مسحور کننده دارد، زمانی که شما وارد این کلیسا شوید تا ساعت ها می تواند به تصاویر الاهه ها  و تندیس قدیسین موجود در آن خیره شوید و اطمینان داشته باشید که هرگز از این کار خود پشیمان نخواهیدشد.

تور بلگراد ساحل طلاییهمراه نیوتور